Serwis używa cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.Zapoznaj się z polityką cookies. x

The Tall Ships Races

Trasa: Hartlepool-Fredrikstad-Stavanger
Terminy: 08-07-23 - 22-07-23
Cena: 5460
Wolne miejsca: 8/40

 

Rejs o charakterze żeglarskim. Oznacza to obowiązek uczestniczenia w życiu i pracy statku, wliczając w to wachty, kambuz, alarmy.

 

Dla uczestników tego rejsu będzie organizowany dojazd autokarem. W obydwie strony. Zainteresowanych prosimy o kontakt biuro(a)3oceans.pl


Wyjazd autokaru zaplanowany będzie dzień wcześniej, aniżeli rozpoczęcie rejsu, a data powrotu do Warszawy to następny dzień po zakończeniu rejsu. 


Rejsy The Tall Ships Races są przede wszystkim organizowane w celu promowania idei żeglarstwa wśród młodzieży. Pierwszeństwo w rekrutacji mają zatem osoby w grupie wiekowej 16-25 lat.*

W czasie przejścia regatowego statek nie zatrzymuje się w portach pośrednich. Podczas postoju w portach żaglowce otwierają swoje pokłady dla zwiedzających, organizowane są zawody sportowe, wycieczki krajoznawcze oraz imprezy integracyjne, w których biorą udział żeglarze z całego świata.

Podczas całej imprezy załoga Fryderyka Chopina weźmie udział w:
- paradach załóg,
- imprezach towarzyszących,
- paradach żaglowców przed startem regat.

* UWAGA! Obecnie dla osób powyżej 25 roku życia przeznaczonych jest 13 miejsc. Po ich wyczerpaniu, osoby 25+ nie będą miały możliwości zapisu. Obowiązuje kolejność zgłoszeń.

 

 

hartlepool.jpg (małe)
źródło: pl.topworldtraveling.com

Hartlepool, miasto portowe na Morzu Północnym z 1400 letnią historią, urodziło się wokół klasztoru z VII wieku. W XIX i na początku XX wieku Hartlepool stał się kluczowy dla swojego przemysłu stoczniowego, dlatego miasto padło ofiarą bombardowania przez cesarską niemiecką marynarkę wojenną w 1914 roku. Po odejściu przemysłu ciężkiego port Hartlepool został ożywiony dzięki muzeum na świeżym powietrzu, gdzie można odwiedzić HMS Trincomalee, najstarszy brytyjski okręt wojenny. W historyczej dzielnicy Hartlepool's Headland, znajduje się zabytkowy klasztor z VII wieku, wciąż częściowo osłonięty przez XIV-wieczne mury miejskie i uzbrojony w wiktoriańską baterię.

źródło: pl.topworldtraveling.com

 

fredrikstad_2.jpg (małe)
źródło: kieruneknorwegia.pl

Fredrikstad zostało założone około 1567 roku przez Króla Fryderyka II Oldenburga. Jego pomnik do dzisiaj znajduje się w centrum starówki. Miasto słynie też ze swoich zabytkowych fortyfikacji, zachowanych w niesamowicie dobrym stanie, wybudowanych w XVIIw. aby chronić Fredrikstad przed Szwedami. Fredrikstad to również miasto jednego z najsłynniejszych odkrywców. Urodził się tutaj norweski badacz, który jako pierwszy zdobył biegun południowy – Roald Amundsen.
Wizytę we Fredrikstad najlepiej zacząć od spaceru po starej części miasta, czyli Gamlebyen. Znajduje się tutaj sporo niesamowicie klimatycznych sklepów z antykami. W weekendy w centrum dodatkowo odbywa się pchli targ, na którym mamy jeszcze większy wybór bibelotów z poprzednich epok.

fredrikstad.jpg (małe)
źródło: kieruneknorwegia.pl

Stare miasto składa się z zabytkowych drewnianych domów, przyjemnych uliczek, restauracji i sklepów. Tak naprawdę spokojnie można spędzić połowę dnia spacerując po murach dawnych fortyfikacji. Miejsc, w których można odpocząć z widokiem na drugą część miasta nie brakuje.
W trakcie spaceru warto wstąpić do Muzeum Fredrikstad, a pasjonatom kolejnictwa poleca się wizytę w Gamlebyen Modelljerbanesenter. Jest to podobno największa wystawa modeli pociągów w całej Skandynawii.

źródło: kieruneknorwegia.pl

 

Stavanger


Podróż skończymy w Stavanger - norweskim mieście portowym. Wśród lokalnych atrakcji warto wspomnieć o Muzeum Konserw czy Muzeum Ropy Naftowej. Ze Stavanger bardzo łatwo można dostać się na jedną z największych atrakcji Norwegii, czyli Preikestolen – półkę skalną schodząca pionowo, 604 m do wód fiordu.

 


* Opisana trasa ma charakter jedynie informacyjny i może ulec zmianie. Bez zmian pozostają jedynie porty za- i wyokrętowania.
Przewidywana trasa zostanie podana w dniu rozpoczęcia rejsu i będzie uzależniona od warunków pogodowych i decyzji kapitana.
Załoga stała statku dołoży wszelkich starań, żeby odwiedzone miejsca były jak najbardziej atrakcyjne.


 

 

Informacje dodatkowe:

 

Cena rejsu zawiera:

- zakwaterowanie w 3, 4, 6, 9-osobowych kabinach,
- wyżywienie: 3 posiłki dziennie, całodobowy dostęp do kawy i herbaty,
- opłaty portowe i koszty paliwa.

 

Cena nie zawiera:

- kosztów transportu na miejsce zaokrętowania i powrotu z miejsca wyokrętowania,
- ubezpieczenia w zakresie NNW i KL za granicą - każdy uczestnik powinien takie ubezpieczenie wykupić we własnym zakresie.

 

Zaokrętowanie: 08.07.2023 w godzinach od 14:00 do 16:00
Wyokrętowanie: 22.07.2023 do 10:00

 

WARUNKI REZERWACJI

W ciągu trzech dni od daty rezerwacji należy wpłacić zadatek w wysokości 20% ceny. Po trzech dniach rezerwacje bez opłaconego zadatku zostają przesunięte na listę rezerwową. Pozostałą część kosztów należy wpłacić najpóźniej dwa miesiące przed rejsem. Brak wpłaty oznacza rezygnację z rejsu i stratę zadatku.
W sytuacji gdy rezygnacja Uczestnika z rejsu następuje z przyczyn leżących po stronie Organizatora, Uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconej ceny rejsu. Zwrot zostanie dokonany w ciągu 7 dni od daty rezygnacji. W sytuacji gdy rezygnacja Uczestnika z rejsu następuje z przyczyn nie leżących po stronie Organizatora, Organizator dokonuje następujących potrąceń z dokonanych wpłat: na 60 lub więcej dni przed datą rozpoczęcia rejsu: opłatę w wysokości zadatku; w terminie 59-30 dni przed datą rozpoczęcia rejsu: 50% ceny rejsu; w terminie krótszym niż 30 dni przed datą rozpoczęcia rejsu do 100% ceny rejsu; Zwrot należnej kwoty nastąpi w ciągu 14 dni od daty rezygnacji z rejsu. Rezygnując z rejsu Uczestnik ma prawo wskazać osobę trzecią, która wejdzie w Jego ogół praw i obowiązków. Zwrot dokonanych przez Uczestnika wpłat nastąpi w dniu następnym po dniu wpłynięcia wpłat od osoby wskazanej przez Uczestnika. Od zwracanych kwot z tytułu rezygnacji Uczestnika z rejsu nie przysługują odsetki.